Szűcsné Kakuk Ildikó (matek)
- Mit csináltunk a függvénnyel az "y" tengely mentén?
-Ábrázoltuk. (Ádám)
------------------------------------------------------
- Így kell tudnia annak, aki nem akar dolgozatot írni!
- Soha többé? (Jocó)
------------------------------------------------------
Ádám a táblánál: - Az x-et hogy jelöljem?
- Jelöld y-nal! (Kapás Kitti)
Kertész Béla (fizika)
Hanghullámokról van szó.
-Elkiáltjuk azt a hosszú mondatot, hogy nem tudom, milyen hosszú...
Mit is tapasztalunk?
------------------------------------------------------
A fényekről és a színekről van szó. Tanár úr ránéz Norbi pólójára.
- Norbi, a te micsodád milyen színű?
------------------------------------------------------
Tanár úr a tükrökről magyaráz, Petra próbálja felfogni, megszólal, de el is hallgat egyből:
- ...és...?
- Mondjad, lelkem! (tanár úr)
Papp Márta (történelem)
Ben felel, tanárnő feltűnően bámulja a mellkasát. Ben is lehajol, hogy megnézze, mit néz annyira tanárnő.
- Olyan sok minden van a pólódon, hogy kénytelen vagyok odafigyelni.
------------------------------------------------------
"Kinyitjuk a TV-t, megnézitek a műsort."
------------------------------------------------------
"A követeket megválasztók... mit csináltak?? Elfelejtettem."
------------------------------------------------------
- Gyerekek, ne beszélgessetek! Gondoljatok arra, hogy már csak 40 perc és mehettek a...
- Német / angol órára. (osztály)
- Akkor ne gondoljatok semmire!
------------------------------------------------------
A dolgozat időpontját beszéljük meg:
- Kedden. (osztály)
- Az milyen nap? (tanárnő)
- Kedd!!
Dudásné Varga Éva (magyar)
"Március tavaszán..."
------------------------------------------------------
"Nyilvánvalóan fogok mellébeszélni"
------------------------------------------------------
"Ne használjátok ki, hogy az agyam kezd széthullani!"
------------------------------------------------------
"Egyéni alkotások születtek, de minek is dumálok, úgyse érdekel benneteket, mert nem olvastok, beszűkült emberek lesztek, és az unokáitok még lehet, hogy olvasni se fognak tudni!"
------------------------------------------------------
-Milyen napszaknak megfelelő köszönéseket ismerünk?
-Csókolom! (Marcsi)
------------------------------------------------------
Tanárnő példát mond állandósult szókapcsolatokra:
- Megpróbálta suba alatt elintézni (a matek faktosok felröhögnek)
------------------------------------------------------
Balzac életét vesszük:
- ...még megismerkedett élete végén... akkor még ő nem tudta, hogy élete vége...
------------------------------------------------------
Józsika mobilozik órán, tanárnő észreveszi:
- Vigyázzál, mert elveszem és év végéig nem kapod vissza, az egyszer biztos! Jó nagy számlát csinálok, tudod, hogy tőlem sok minden kitelik!
------------------------------------------------------
A naturalizmust vesszük:
- Még egy dologgal egészíteném ki... csak tudnám, hogy mivel!
------------------------------------------------------
Tanárnő hiányzik, helyettesítik:
- Jövő héten pedig már a magyartanítás nagyasszonya, Dudásné Varga Éva fog bejönni.
------------------------------------------------------
- Egy pillanatra megértettem, amit mondok! (tanárnő)
------------------------------------------------------
Tanárnő hiányzik, helyettesítik, Balzacot vesszük.
Balzac pénzért dolgozott, pénzért írt. Biztos nektek is vannak kedvenc együtteseitek, akik néha-néha kiadnak egy Best of albumot, hogy bevételhez jussanak. Nos, Balzac is csinált ilyen Balzac best ofot
------------------------------------------------------
Megint helyettesítés van, verset elemzünk
- Milyen a vers hangulata?
- Gyönyörű! (Jocó)
- Fiatalember, a gyönyörű nem egy hangulat. Az egy esztétikai fogalom.
Lukácsné Bíró Eszter (rajz)
Ákos elkezdi a feleletét.
- Uraim...!
- Itt hölgyek is vannak. (tanárnő)
- Jó, de hozzájuk nem szólok.
------------------------------------------------------
Még mindig Ákos:
- Ez itt Éva, a sűrű növényzet jótékonyan takarja el buja testét (röhögés)
Most mi van? Így volt a könyvben. A könyv szerint Lucifer is itt van valahol, őt azonban nem látom.
Tanárnő megmutatja neki, hol van Lucifer.
- Ja, azt hittem az is valami gaz.
------------------------------------------------------
Még mindig Ákos :)
- Ez a szobor kicsi.
- Nagy... (tanárnő)
- Tanárnő, minden relatív.
------------------------------------------------------
Továbbra is Ákos:
- Voltak ilyen ostoba megoldások, hogy felhő, napsugár, meg Szent Teréz extázisa.
(minden egyes megemlített dolgot elmutogat. az osztály röhög.)
Tanárnő: - A Dávid szobrot is elmutatod?
- Vetkőzzek le?!
------------------------------------------------------
Ákos felel :)
- Na, az avignoni pápafogságról mondj valamit!
- Ó igen... a pápafogság... sötét idők voltak azok.
------------------------------------------------------
Ákost kihívja tanárnő felelni:
- Ákos, gyere ki feleni!
Ákos felugrik a székről, egyik karja behúzva a pólóba, felordít:
- Úristen! Nincs kezem!
------------------------------------------------------
Roli felel, nem tud semmit, improvizál:
- Óriási belső tere van [a kápolnának]
- Hát ez egy kicsi épület... (tanárnő)
------------------------------------------------------
- Öt alak látható, Jézussal együtt 6, tehát ez egy hétalakos szoborcsoport.
------------------------------------------------------
Tanárnő magyarázza, hogy miért nem szép, kidolgozott a nőalak:
- Hogy ne arra figyeljenek az emberek, hogy milyen jó nő ez a Szent Margit.
------------------------------------------------------
Elvesz egy papírt Csibitől:
- Ezt most én elveszem.
Elolvassa, hogy mi van rajta.
- Gyorstanulás? Kit érdekel?! (kidobja)
------------------------------------------------------
- Tudjuk azt, hogy Budán... (tanárnő)
- ...egyszer volt kutyavásár! (Jocó)
Göcs Nikoletta (angol)
- Jocó hol van?
- Nyelvvizsgázik.
- De már nem volt nyelvvizsgázni egyszer?
- De most felsőfokúzik.
- MICSODA!?! |